بسیاری از کارهای مختلف برای بازاریابی، رشد تعداد مشتریان و بدست آوردن رضایت آنها از سامانههای پیامکی استفاده میکنند. هدف ما در این مقاله این است که درباره پنل اس ام اس، کاربردهای پایگاه پیامکی در جذب مشتری و زیاد شدن فروش، امکانات سامانه پیامکی، پیامک و طرز ارسال اس ام اس تبلیغاتی صحبت کنیم.
آنچه در این مقاله میخوانید
- پنل پیامک چیست و چه کاربردی دارد؟
- سامانه پیامکی بر چه اساس کار می کند؟ + روش های ارسال پیامک از طریق سامانه
- ویژگی های پنل های پیامکی
- پنل پیامکی چگونه کار می کند؟
- چرا پنل پیامکی خدماتی برای مشاغل از اهمیت بسیاری برخوردار است؟
- کاربردهای پنل پیامکی در مشاغل مختلف
- مزایا و ضرورت پنل پیامک در فروشگاه اینترنتی
- مخاطبین هدف فروشگاه اینترنتی خود را بر چه اساس انتخاب کنم؟
- درخواست دریافت پنل پیامک
پنل پیامکی چیست؟
سرویس پیام سرویسی از شبکههای تلفن همراه برای ارسال و دریافت پیام کوتاه با کمک شبکههای موبایل است که یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعت و فناوری بشر در دهههای اخیر بوده است. با پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای زیادی در اینترنت برای تبلیغات فراهم شده است.
راهکارهایی که امکان برقراری ارتباط فوری، دقیق و حرفهای را در ابعاد بزرگ برای مشاغل ایجاد میکند. یکی از بهترین این سیستمها سرویس ارسال پیام کوتاه است. سیستم ارسال پیامک، یک سامانه پیشرفته و هوشمند است که برای مدیریت و ارسال پیامک زیاد از طریق یک صفحه وب و هدف های تجاری استفاده میشود.
پنل پیامکی چه کاربردی دارد؟
بهترین پنل پیامک به شما کمک میکند تا بتوانید با سرعت بالا و در اندازه زیاد پیامک انبوه ارسال کنید. در یک سامانه پیام کوتاه، شماره تلفن ها جمعآوری و طبقهبندی شده است و فقط با انتخاب نوع دستهبندی میتوانید به مخاطبان مورد نظرتان پیامک ارسال کنید. پنل پیامکی به ارتباط دوطرفه بنگاههای اقتصادی و مشتریان کمک زیادی میکند.
کاربردهای پنل پیامک فقط به قابلیتهای ارسال پیامک تبلیغاتی برای بدست آوردن مخاطب محدود نمیشود. با پنل پیامکی میتوانید وفاداری مشتریان خود را زیاد کنید تا همیشه در ارتباط با شما باقی بمانند.
اگر لازم بود موردی را به اطلاع همه کاربران خود برسانید، ورود به پنل اس ام اس و استفاده از آن برترین گزینه است. این امکان وجود دارد که از امکانات پنل اس ام اس مانند ارسال خودکار تبریک تولد به مشتریان استفاده کنید.
فقط کافی است تاریخ تولد کاربران را در سامانه ارسال اس ام اس وارد کنید. تبریک تولد برای هر کسی زیبا است؛ مطمئن باشید که با این کار در ذهن همه مشتریان خود محبوب و معروف خواهید شد.
سامانه پیامکی بر چه اساس کار میکند؟
آشنایی با روشهای ارسال پیامک توسط پنل اس ام اس
سامانه پیام کوتاه، یک نرمافزار اینترنتی تحت وب مانند جیمیل و دراپ باکس است که شما از طریق مرورگر خود (گوگل کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر) یا اپلیکیشن موبایل میتوانید با نام کاربری و کلمه عبور به آن وارد شوید. با این ابزار میتوان به تعداد زیاد پیامک تبلیغاتی یا پیام رسانی کرد. سامانه پیامکی از روشهای زیر پیامک ارسال میکند:
فرستادن پیامک بر اساس نقشه گوگل
فرستادن پیامک بر اساس کدپستی
ارسال پیامک با توجه به سن و جنسیت افراد
ارسال اس ام اس به دفترچه تلفن
فرستادن پیغام از طریق فایل اکسل
ویژگیهای پنلهای پیامکی
در گذشته برای ارسال تعداد زیاد پیامک از موبایل استفاده میشد. ارسال پیامک با موبایل کاری زمانبر بود، ولی امروزه سامانه ارسال و دریافت پیام یا همان پنل پیامکی کار را آسان کرده و به راحتی میتوانید به حجم زیادی از شماره ها در چند لحظه ارسال پیامک انجام دهید.
با کمک چنین سیستمی میتوانید ده ها و صدها و هزاران پیام کوتاه را بدون کوچکترین تلاشی و فقط در یک لحظه برای مخاطبین خود بفرستید. پنل اس ام اس راهی عالی برای شرکتهای تجاری است که میخواهند در کمترین وقت با بیشترین تعداد تماس و مشتری ممکن ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مهم خود را به آنها بفرستند.
سرویس وب، ارسال پیامک را حتی از ارتباطات مشابه دیگر در اینترنت بسیار بهتر میکند. به این معنی که کاربران برای دریافت این پیامها به هیچگونه اینترنت یا ابزار خاصی نیاز ندارند. مخاطب ها ممکن است در طول روز زمان بسیاری را بدون اتصال به اینترنت طی کنند. بنابراین بهترین یا شاید تنها راه موثر برای برقراری ارتباط با آنها در این شرایط پیامک است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با مخاطبی تماس بگیرید که تلفن همراه ساده ای دارد (حتی بدون اتصال به اینترنت).
چنین سیستم جامع و قدرتمندی منجر به ظاهرشدن حتی یک موضوع جداگانه به نام بازاریابی پیامکی در دنیای تجارت دیجیتال و حتی سنتی شده است.
پنل پیامک چگونه کار میکند؟
در کل دو نوع پنل پیام کوتاه وجود دارد:
پنل کاربری
پنل پیامکی خدماتی
پنل پیام کوتاه به کاربرانی محدود میشود که میتوانند پیامکهای تبلیغاتی یا پیامهای گاه و بیگاه را ارسال کنند. اما پنل اس ام اس خدماتی یکی از روشهای کسب درآمد است. با استفاده از این پنل و امکانات آن میتوانید به کاربران نامحدودی پیامک ارسال کنید و از ارسالهای زیادکسب درآمد داشته باشید.
بعضی از پنلها ارسال و دریافت را با هم ندارند و فقط ارسال پیامک انجام میشود. دیگر پنلها فقط ارسال انبوه دارند و ارسال تکی را پشتیبانی نمیکند.
در مواردی پنل اس ام اس فقط امکانات پایه را دارد. بعضی از پنلها فقط با یک اپراتور به خصوص کار میکنند و قدرت انتخاب شماره اختصاصی را به کاربر نمیدهند.
قیمت پنل پیامکی و تعرفه پیامک در هر سامانه با سامانه دیگر تفاوت دارد. همچنین سرعت ارسال پیامک نیز در هر سامانه با سامانه دیگر تفاوت دارد. ممکن است اختلال در یک سامانه کم باشد و در پنل دیگر اختلال زیادی وجود داشته باشد.
چرا باید پنل پیامکی خدماتی داشته باشیم؟
همه شغل ها برای جذب مخاطب و ایجاد ارتباط بین مشتریان خود نیاز به خرید بهترین پنل پیامکی با تعداد دلخواه دارند. شما میتوانید با خرید یک پنل پیامکی برای بدست آوردن وفاداری مشتری، ارائه تخفیف به آنها، اطلاعرسانی از حراجها و یا تبریک تولد مشتریان استفاده کنید.
زندگی امروز ما بدون تلفن همراه غیرممکن است. طبق آمار، ۹۵ درصد مردم از انواع گوشیهای همراه استفاده میکنند. ۹۸٪ از کاربران تلفن همراه همیشه گوشی تلفن خود را همراه خود دارند و جالبتر اینکه ۸۹٪ از افراد هنگام خواب و به محض بیدار شدن تلفن همراه خود را چک میکنند.
به این دلیل است که بازاریابی مبتنی بر موبایل به یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی در دنیا تبدیل شده است.
برای همه شغل هایی که میخواهند برند خود را در دنیای آنلاین و بازار معرفی کنند، استفاده از تبلیغاتی که روی صفحه گوشی برای هر شخص نشان داده میشود بهترین راه حل است.
شما میتوانید از پنل ارسال پیامک برای ارسال تبلیغات خود بدون واسطه، با هزینهی کم و سرعت زیاد استفاده کنید.
کاربرد پنل خدمات پیام کوتاه در مشاغل
وب سایتها و فروشگاه های آنلاین: اگر وب سایت یا فروشگاه آنلاین دارید که احتیاج به تأیید کد پیام کوتاه یا اطلاع از خریدها و اعلانها به پنل پیامک دارد، میتوانید از پنل خدمات پیام کوتاه استفاده کنید.
پنل پیام کوتاه اپلیکیشنها: برای فرستادن کد تأیید برای اپلیکیشنها میتوانید از پنل خدمات پیام کوتاه استفاده کنید.
مدارس، دفاتر و سازمانها: مدرسه ها، ادارات و سازمانها، از مشاغل کوچک گرفته تا مشاغل بزرگ، باید تبلیغات و اطلاعات خود را به کاربران و دانشجویان خود بفرستند. پنل سرویس پیام کوتاه این احتیاج را برآورده میکند.
مزایای پنل پیامک در فروشگاه اینترنتی
با بازاریابی پیامکی، کار شما میتواند نسبت به گذشته با مشتریان زیادی در تماس باشد. علاوه بر این، میتوانید این کار را به گونهای انجام دهید که نرخ تعامل بالا، نرخ بازخورد، نرخ پاسخگویی و مزایای بسیار قابل توجه دیگری را به دست آورید.
ارسال پیام از راه پنل پیامک آنقدر تاثیر گذار است که توسط شغل های بزرگ در هر صنعتی استفاده میشود، پس مطمئنا فروشگاه اینترنتی شما نیز میتواند از مزایای آن، استفاده کند.
مخاطبان تلفن همراه بیشتر از قبل از کسب و کارهای اینترنتی خرید میکنند.
با توجه به اینکه هر روز افراد بیشتری از فناوری دیجیتال استفاده میکنند، این تعداد همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.
اکنون باید واضح باشد که تلفنهای همراه تنها ابزاری برای برقراری ارتباط نیستند، بلکه رکن اصلی برقراری ارتباط با مشتری برای تمام کسب و کارها از جمله فروشگاه های اینترنتی به شمار میآیند.
در واقع، در ۶ ماه گذشته، ۷۹ درصد از کاربران گوشی های هوشمند با دستگاه تلفن همراه خود، خرید آنلاین انجام دادهاند.
خریداران در حال حاضر، از تلفن های خود برای جستجو در فروشگاه های اینترنتی و سفارش نیازهایشان استفاده میکنند که بازاریابی پیامکی را به یک استراتژی عالی بازاریابی تبدیل میکند.
مشتریان، پیامک های تبلیغاتی کسب و کار اینترنتی شما را بیشتر میبینند.
هرچند بازاریابی با ارسال ایمیل، همچنان یکی از بهترین روش های بازاریابی است، اما هیچگاه به اندازه ارسال اس ام اس از طریق پنل پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی مزایای چشمگیری نداشته است.
در حالی که میانگین نرخ باز شدن ایمیل ها ۲۰% است، پیام های تبلیغاتی دارای نرخ مشاهده بسیار بالاتری هستند: ۹۸% این بدان معناست که تقریباً هر پیامک ارسال شده برای مشتریان، باز شده و خوانده میشود که به بازاریابی پیامکی قدرت زیادی میدهد.
ارسال پیام از طریق پنل پیامک بسیار سریعتر از روش های دیگر است.
از مزایای ارسال اس ام اس انبوه از طریق پنل پیامک برای فروشگاه های اینترنتی این است که پیام های متنی نه تنها بیشتر باز میشوند، بلکه سریع تر خوانده میشوند.
تحقیقات ثابت میکند که در سه دقیقه اول پس از دریافت پیام، ۹۰ درصد افراد، متن آن را میخوانند. در صورتیکه روش های دیگر بازاریابی چنین مزیتی ندارند. از مزایای دیگر پنل پیامک برای فروشگاه اینترنتی، سرعت ارسال پیام از این راه است.
پیامهای متنی سریعاً از طریق پنل پیامک به دست مشتریانتان میرسد؛فرقی ندارد که متن پیام در مورد فروش سریع باشد.
نرخ پاسخگویی به اس ام اس های ارسالی از پنل پیامک برای فروشگاه های اینترنتی بسیار بالا است.
تماس های تلفنی بالاترین نرخ پاسخگویی را دریافت میکند؛ زیرا این روش، مستقیم و فوری است.
اما جالب است بدانید که تحقیقات نشان میدهد، نرخ پاسخگویی به اس ام اس هایی که از طریق پنل پیامکی ارسال شده، ۲۹۵٪ بیشتر از نرخ پاسخ به تماس تلفنی است.
دلیل آن هم ساده است، کاربران به جای پاسخ دادن به تلفن که وقت آنها را میگیرد، ترجیح میدهند به پیامک جواب دهند که فقط چند ثانیه طول میکشد.
پنل پیامک کاملا انعطاف پذیر و سازگار با سایر روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی شما است.
با وجود بسیاری از کانالهای بازاریابی که در دسترس کسبوکارهای آنلاین وجود دارد، اگر از تمام ظرفیت آنها استفاده نکنید، فرصت را از دست دادهاید.
یکی از مهمترین مزایای بازاریابی پیامکی از طریق پنل پیامک، سازگار بودن آن با سایر کانال های بازاریابی، به ویژه ایمیل و رسانه های اجتماعی است.
از طریق پیام های متنی، میتوانید کاربران را تشویق کنید تا در خبرنامه سایت شما عضو شوند یا پیج اینستاگرامتان را دنبال کنند. با پیشنهاد تخفیف و پیشنهادات خوب در متن پیامک به راحتی میتوانید آنها را تشویق کنید که اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.
پیامهای SMS همچنین، میتوانند به شما این فرصت را بدهند تا به مشتریان یادآوری کنید که آخرین پست های وبلاگ شما را بخوانند، سفارش خود را تکمیل کنند یا برای دیدن محصولات بروز به فروشگاه اینترنتی شما سر بزنند.
مزایای دیگر پنل پیامکی این است که میتوانند کانال های رسانه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی شما را تبلیغ کنند.
با درج لینک در متن تبلیغاتی خود که دنبال کردن کار شما را در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام برای مشترکین ساده میکند، میتوانید به آنها انگیزه بدهید تا به یکی از فالورهای پر و پا قرصتان تبدیل شوند.
مشتریان فروشگاه اینترنتی را میتوان با هدفگذاری پویا دسته بندی کرد.
از طریق پنل پیامکی میتوانید پیامک های تبلیغاتی را به مشتریانی در دسته بندی های مختلف از نظر جنسیت، موقعیت جغرافیایی، شغل و غیره ارسال کنید.
آمارها نشان میدهد ارسال پیام های تبلیغاتی شخصیسازیشده و هدفمند، ۵۸٪ زیادتر از سایر روش های بازاریابی به افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی کمک میکند.
انتخاب مخاطبین هدف فروشگاه اینترنتی شما در پنل پیامک میتواند بر اساس موارد زیر باشد:
جمعیت شناسی
پیام های خود را بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، رفتار و موارد دیگر هدف بگذارید. افرادی که در هر یک از این دسته ها قرار میگیرند، ممکن است انواع مختلفی از پیامها را ترجیح دهند، بنابراین، شما میتوانید پیام های سفارشیسازیشده برایشان بفرستید.موقعیت جغرافیایی
پیام های خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی متمایز کنید. زبان متن خود را تغییر دهید یا محصولات را بر اساس آب و هوای محلی تبلیغ کنید.
مشتریان قبلی
تأیید سفارش، یادآوری اشتراک یا اعلانهای بازگشت به سبد خرید را برای محصولات موجود در لیست درخواست مشتری ارسال کنید.
جمع بندی درباره مزایای پنل پیامک در فروشگاه اینترنتی
بازاریابی پیامکی روشی منحصربهفرد برای جذب مشتریان و افزایش فروش برای کسب و کار آنلاین شماست.
نه تنها به شما امکان دسترسی به تعداد بالایی مخاطب را میدهد، بلکه پیام های شما نیز نسبت به هر ایمیلی که میتوانید ارسال کنید، شانس بهتری برای باز شدن و پاسخگویی دارند.
بازاریابی هدفمند نیز از این طریق امکان پذیر است و به بهبود تلاش های شما در همه کانال های بازاریابی کمک میکند.
سخن آخر
هر گونه سوال و یا راهنمایی نیاز داشتید می توانید در همین مقاله بپرسید تا کارشناسان به شما راهنمایی لازم را بدهند.
هر گونه سوال یا مشاوره در مورد طراحی سایت داشتید، می توانید با ما به صورت رایگان در ارتباط باشید.
آنامک وب شرکت طراحی سایت و خدمات سئو و بهینه سازی و طراحی لوگو به صورت حرفه ای با کادر مجرب در اصفهان است.
ممنون از همراهی شما
چقدر این پست مفید بود؟
روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0
اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.
بدون دیدگاه