5
(1)

اولین و مهم ترین گام برای معرفی یک برند، طراحی لوگو ی آن برند است.
این علامت گرافیکی برای شرکت های تولیدی ، تجاری و صنعتی و حتی کسب و کار های کوچک استفاده می شود تا از این روش محصولات و خدمات خود را به مخاطب معرفی و ارائه کند.

انواع لوگو را به سه گروه کلی تقسیم کرد:

  • لوگو تصویری
  • لوگو نوشتاری
  • لوگو ترکیبی نوشتار و تصویر
0

مزایای لوگو چیست؟

رشد کسب و کار:

لوگوی شما باید به مقدار کافی ماندگار و تاثیرگذار باشد تا در ذهن مشتری بماند و اگر این اتفاق بیوفتد شما موفق شده اید. لوگو بر پیشرفت و رشد کسب و کار شما اثر گذار است و بر جذب مشتری و مخاطب تاثیر مستقیم دارد و این امکان را می دهد که مشتریان با دیدن آن نظر متفاوتی از برند شما داشته باشند و راحتتر بتوانند به شما به عنوان یک متخصص اعتماد کنند.

نشانگر حرفه ای بودن:

هیچ شرکت حرفه ای و واقعی بدون لوگو وجود ندارد، طراحی لوگو از اهمیت بسیار بالایی در کسب و کار شما برخوردار است.

0 0

تاثیرات لوگو بر برند

ساده بیان کنیم لوگو، متن یا تصویری است که در گام اول به شناخت برند شما کمک می‌کند. یک لوگوی عالی، سنگ بنای برند شما است و هدف و ماهیت کار و شغل شما را برای مخاطب بیان می کند. مسئولیت زیادی بر عهده ‌ی این نشان است. (طراحی لوگو) به ایجاد یک تصویر و یا نشان تجاری برای برند گفته می شود.

0 0 0

نقش لوگو در کسب و کار

لوگو علاوه بر اینکه جذاب به نظر می‌رسد عملکرد و اثر مهمی هم دارد. کاربرد کلیدی لوگو شناساندن شما و کسب و کار شما به مشتری و تفاوت شما با دیگر برند ها می باشد. نقش لوگو در شرکت شما وقتی موثر است که شما و شرکت شما رقیبان زیادی دارد.

لوگو، اطلاعات مهم و کلیدی برای ارائه کار شما به مخاطب ارائه می‌کند و می‌تواند صنعتی که در آن فعالیت دارید، خدمتی که ارائه می‌کنید، جمعیت هدف و ارزش‌های برند را به یکدیگر ارتباط دهد. لوگو باعث شناخت یک برند می شود. به این صورت که وقتی مشتری، لوگوی شما را دید در ذهن او نقش می‌بندد و در آینده با دیدن این لوگو، برند شما را به یاد می‌آورد. پس لوگو نقش مهمی در ایجاد هویت برند شما ایفا می‌کند.

0 0 0 0

اهمیت لوگو در برندینگ

نقش دیگر لوگو در برندینگ ایجاد ارتباط بین ارزش های برند و معنا دار کردن آن است.
اگر چه که هدف کلیدی و ابتدایی لوگو ایجاد هویت برای برند و شناساندن آن است، اما لوگو می تواند ارتباطی موثر بین پیام های مهم یک برند و ارزش های آن ایجاد کند. باید دقت داشته باشید که در طراحی لوگو به سادگی آن نیز توجه کنید و این تصویر و نشان تجاری را تنها به یک هدف اصلی پیوند بزنید.

0 0 0 0 0

انواع لوگو

لوگو مونوگرام

علامت اختصاری، مونوگرام یا  Letter Mark لوگویی است که بر اصل تایپوگرافی طراحی می شود.

مونوگرام معمولا می تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک کمپانی باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می شود. اصل سادگی در طراحی لوگو مونوگرام بسیار مهم و قابل توجه است.

لوگو هایی که به صورت مونوگرام طراحی می شوند معمولا لوگوهایی خلاقانه و حرفه ای هستند جنرال الکتریک، هیولت پاکارد (HP)، IBM، ناسا و مک دونالد نمونه لوگوهای مونوگرام هستند.

0 0 0 0 0 0

لوگو تایپوگرافی

نام نوشتاری، تایپوگرافی، لوگو تایپ یا Word Mark نوعی از لوگو است که شباهت زیادی با مونوگرام دارد.
این لوگو اساسا بر پایه فونت ها طراحی می شود اما بسیاری نیز آن را به صورت دستی (بدون فونت های آماده) طراحی می کنند که این روش امروزه مخصوصا در ایران بسیار افزایش یافته است.

در طراحی لوگو تایپوگرافی، معمولا تمرکز طراح بر روی اسم کامل تجاری یک کمپانی است موضوع مهم قابل بیان، این است که طراح باید برای ایجاد این طرح تخصص و مهارت خوبی بر حروف و آناتومی آن و بحث پیوستگی داشته باشد تا بتواند لوگو را با بهترین هماهنگی طراحی کند. گوگل و کوکاکولا نمونه هایی از لوگو تایپوگرافی هستند.

0 0 0 0 0 0 0

لوگو تصویری

نشان تصویری، سمبل، آیکون، پیکتوگرام یا Pictorial mark ها معمولا بر اساس یک تصویر گرافیکی طراحی می شوند. سبکی که بیشتر شامل آیکون ها و یا نشان گرافیکی است.
این نوع لوگو ها دست مخاطب و کارفرما را در انتخاب طرح و زیبا سازی لوگو باز می گذارد. همواره تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه انتقال مفهوم هدف از گذشته دور تا به امروز بوده اند.
لوگو شرکت های بنز، توییتر و اپل نمونه هایی از لوگو های تصویری هستند.

0 0 0 0 0 0 0 0

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی یا Combination از ترکیب و تلفیق لوگو تایپ و تصویری می باشد، زمان بیشتری در پروسه طراحی لازم است.
انسجام و هماهنگی این اجزا جداگانه بسیار مهم بوده و در صورت عدم وجود هماهنگی لازم بین طرح ها، لوگویی زننده و به ظاهر شکست خورده به نظر می آید.
لوگو شرکت های آمازون، ماکروسافت نمونه هایی از لوگو های تصویری هستند؛ همچنین لوگوی این سایت (آژانس دیجیتال مارکتینگ آنامک) که حال یکی از مقاله های آن را مشاهده می کنید نیز یک لوگوی ترکیبی است.

0 0 0 0 0 0 0 0 0

لوگو مسکات

مسکات یا Mascot یک شخصیت است. شخصیتی که قرار است نشان دهنده برند شما باشد. شخصیتی که بصورت رو در رو می تواند با مخاطب شما در ارتباط باشد.
این شخصیت می تواند شامل انسان، حیوان و حتی اشیا نیز باشد لوگو مسکات به علت سبک کارتونی و رنگارنگی که دارند، معمولا جذاب هستند. برند چاکلز و چیتوز نمونه هایی از لوگو مسکات  هستند.

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

لوگو سه بعدی

لوگو های سه بعدی لوگوهایی هستند که پایه طراحی آن از بعد تشکیل شده و از قواعد پرسپکتیو پیروی می کند .
دنیای طراحی سه بعدی جذابیت بصری زیادی دارد. در این سبک از طراحی لوگو، امکان دارد یک لوگو تصویری به یک لوگو سه بعدی تبدیل شود و یا یک تایپوگرافی نیز همانطور به یک طرح سه بعدی تبدیل شود و یا هر دو آن در یک لوگو ترکیبی باهم سه بعدی شوند و این بستگی به خلاقیت طراح، شناخت مخاطبان و خواسته مشتری دارد.

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

 این سبک های مختلف جامع ترین انواع برای طراحی لوگو هستند که شما می توانید با مطالعه و درک این مقاله به یک نتیجه کلی در بخش مهمی از برندینگ خود برسید.

سخن آخر

هر گونه سوال و یا راهنمایی نیاز داشتید می توانید در همین مقاله بپرسید تا کارشناسان به شما راهنمایی لازم را بدهند.

هر گونه سوال یا مشاوره در مورد طراحی لوگو و همچنین طراحی سایت داشتید، می توانید با ما به صورت رایگان در ارتباط باشید.

آنامک وب شرکت طراحی سایت و خدمات سئو و بهینه سازی و طراحی لوگو به صورت حرفه ای با کادر مجرب در اصفهان است.

ممنون از همراهی شما

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *