محتوا نقش خیلی مهمی در مدیریت انواع کسب و کارهای اینترنتی دارد ، فرقی هم ندارد که کسب و کار اینترنتی شما سایت باشد یا صفحه اینستاگرامی باشد.

در این مقاله میخواهیم به بررسی و تاثیر محتوا بر سئو بپردازیم و در نهایت مراحل تولید محتوای با کیفیت را بررسی کنیم ، پس اگر شغل اینترنتی دارید ومیخواهید به کمک محتوا به رشد آن کمک کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

تولید محتوا

تولید محتوا در حال حاضریکی از معمول ترین اصطلاحات به شمار می رود به معنی گردآوری، تدوین و خلق اطلاعات درمورد موضوعات معلوم در جهت ارائه به کاربران است. این اطلاعات از طریق شبکه های مختلف مانند وبسایت ها و شبکه های اجتماعی به اشکال مختلف مانند متن ، تصویر و صوت و ویدئو منتشر می شود.
درکل محتوا یعنی هرچیزی که به کمک آن بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید به عنوان مثال: همین مقاله ای که که شما در حال خواندن آن هستید به نوعی محتوا است.

حال که با مفهوم محتوا آشنا شدید، می توانیم به بررسی تاثیر محتوا برسئو بپردازیم! به طور کلی، محتوا را از دو دیدگاه برای رشد سئو سایت در گوگل تاثیرگذار است:

تاثیر مستقیم:

اولین تاثیری که محتوا روی سئو دارد، به طور مستقیم است .
گوگل برای اینکه سایت ها را رتبه بندی و طبقه بندی کند و صفحات درستی را به کاربران خود نمایش دهد، محتوای هر صفحه را چک می کند. به عنوان مثال: برگه ای که در آن محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی دارد نسبت به صفحه ای که تنها در آن محتوای متنی قرار گرفته است، از نظر گوگل ارزشمند است.

تاثیر غیر مستقیم (رفتار کاربران در سایت):

رفتار مخاطبان یکی از فاکتور های تاثیر گذاری در رتبه بندی سایت است. گوگل رفتار کاربران در سایت را چک می کند، هر اندازه یک کاربر بیشتر در صفحه بماند برای گوگل به این معنی است که آن صفحه یک صفحه ارزشمندی است و نظر کاربر را جلب کرده از طرف دیگر ، اگر کاربر سایت را در زمان کوتاهی ترک کند، گوگل متوجه می شود که آن صفحه به هر دلیلی مفید واقع نبوده است. بنابراین رتبه ی آن سایت کاهش پیدا می کند و سایت های دیگر که عملکرد بهتری دارد را نیز جایگذاری می کند.

در نتیجه به همین دلیل است که متخصصان سئو پیشنهاد می کنند درصفحات سایت خود از انواع محتوا استفاده کنید تا کاربر زمان بیشتری را در صفحه شما بماند و سپری کند و عملکرد خوبی داشته باشد و این مسئله بتواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند .

چرا محتوا بر سئو اهمیت دارد؟

محتوا و سئو در بهترین حالت پیوندی و رابطه ای را شکل می دهند که می تواند هر وب سایتی را به صدر رده بندی جستجو جهت می دهد. اما این تنها زمانی است که آنها در بهترین حالت خود به کاربر ارائه می شوند.

ارزش محتوا بر سئو

محتوا ها بر اساس کارآیی و کلمه ای که کاربر جستجو کرده است رتبه بندی می شود به این معنی است که برای بهبود سئو باید محتوایی تولید کنید که برای کاربران مفید باشد
قبل از شروع به تولید محتوا بر سئو باید توجه داشت به:

  • ارزشمند تر و مفیدتر از سایت های دیگر باشید: 

مثلا اگر درمورد موضوع معرفی بهترین فروشگاه ها صحبت می کنید باید دقت کنید که در مقایسه با مقالات دیگر برتری داشته باشید.

  • محتوای مفید و آموزنده داشته باشید:

اگر درحال راه اندازی یک سایت برای شغل مورد نظر دارید می توانید مکان، ساعت کارتان و ویژگی ها را در آن قرار دهید.

  • کیفیت بالا:

محتوای سایت شما باید با کیفیت بالا و منحصر به فرد باشد و دقت داشته باشید که در درجه اول با کیفیت ایجاد شود تا کاربران یک تجربه خوب از سایت شما داشته باشند و احساس رضایت کنند از شما.

  • اعتبار سایت و قابلیت اعتماد:

با استفاده از توصیفات و توضیحات مختلف مانند: مجوز ها، لینک ها، مرور ها و .. اعتبار سایت خود را به مخاطب نمایش دهید تا با رضایت بازدیدکنندگان ارتقا پیدا کنند.

محتوا چه تاثیری در رشد کسب و کارها و فروش دارد؟

یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش های کسب درآمد برای سایت ها، ارائه خدمات و محصول است.
برای ارائه محصولات یا خدمات شما باید توضیحات مربوط به آن را در اختیار کاربران قرار دهید و این توضیحات به کمک محتوا در دسترس کاربران قرار می گیرند.

هر کسب و کاری برای فروش محصولات یا خدمات خود باید از تولید محتوا استفاده کند. پس بنابراین مهم ترین تاثیری که محتوا درارتقا  فروش دارد این است که به درستی انجام شود می تواند به افزایش فروش کمک کند. و از طرفی برای نگه داری و رشد کسب و کار باید بودجه کافی داشته باشید و مهم ترین منبع تامین بودجه هر کسب و کار، کسب درآمد است.
اولین تاثیری که محتوا در رشد شغل و کسب و کار و فروش دارد، کمک به سئو است. هراندازه رتبه سایت شما بهتر باشد کاربران و مخاطبان بیشتر وارد سایت شما می شوند و به کمک محتوا می توانید آن ها را به کاربران وفادار و همیشگی سایت خود تبدیل کنید.

توزیع محتوا

تولید محتوای سایت به تنهایی ما را به مقصد نمی‌رساند. مرحله بعدی، توزیع محتواست.
اکنون با توجه به گستردگی منابع اطلاعات در فضای مجازی، جلب توجه به صورت خاص کار سختی است. توزیع محتوا مربوط به همین مورد است و یک استراتژی خوب توزیع محتوا، محتوای تولید شده را در پربازده‌ترین مسیرهای جذب مخاطب انتشار می‌دهد.
از نمونه راه‌های توزیع محتوا می‌توان به ارسال ایمیل و پیامک و خبرنامه وبسایت اشاره کرد.

آپدیت محتوا

امروزه ارتباطات به اوج خود رسیده و پیشرفت های مختلف در کوتاه ترین زمان و با بیشترین سرعت انجام می شود.
آپدیت و به روزرسانی محتوا یک امر ضروری است. بنابراین بازبینی و آپدیت محتوا هم با توجه به سرعت پیشرفت و تغییر اطلاعات و هم با توجه به بالا بودن رقابت یک امر مهم و ضروری است.
در آپدیت محتوا باید ترجیحات کاربران بررسی شود و بخش هایی مبهم اصلاح شود و اطلاعات کم اهمیت تر حذف شوند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تاثیر محتوا بر سئو و فروش پرداختیم.
امیدواریم برای شما مفید واقع
شده باشد ونیازها و سوالات شما را پاسخ داده باشیم.

هر گونه سوال و یا مشکلی وجود دارد می توانید در همین مقاله بپرسید تا کارشناسان به شما راهنمایی لازم را بدهند.

هر گونه سوال یا مشاوره در مورد طراحی سایت داشتید، می توانید با ما به صورت رایگان در ارتباط باشید.

آنامک وب شرکت طراحی سایت و خدمات سئو و بهینه سازی و طراحی لوگو به صورت حرفه ای با کادر مجرب در اصفهان است.

ممنون از همراهی شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *